watervaltocht thakhek

10 maart 2015 - Dong Hua Sao National Bio-Diversity Conservation Area, Laos

We staan redelijk op tijd op om onze brommers op te halen. Gewapend met een getekende plattegrond van het Bolaven plateau gaan we op weg. De eerste waterval ziet er al meteen behoorlijk mooi uit. We maken een paar leuke foto's, maar wachten nog even met zwemmen voor een later moment vandaag. Op onze route app ontdekken we een pad naar de waterval die een paar kilometer verderop ligt. We besluiten het erop te wagen en klauteren over het bospad tot we bij een klein riviertje komen met wat kleine watervalletjes er in. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn, we klimmen verder, en plotseling horen we het inmiddels bekende geluid van een waterval. Even later bereiken we het punt waar het water over de rotsen naar beneden valt. We nemen een kijkje over de rand en zien dan pas hoe ontzettend diep het water valt. Inmiddels staat er 20 meter verder een gids met een paar touristen heftig naar ons te gebaren dat we daar weg moeten. Ja ja ff wachten hoor. Met de selfiestok maken we een paar leuke foto's en video, en maken dat we wegkomen. Op zoek naar het uitzichtpunt wat we zagen liggen vanaf de waterval. Opnieuw klimmen en klauteren, maar de beloning is groot. De grootste en hoogste waterval van laos, waar het water met enorm geraas meer dan 100 meter naar beneden donderd. Ongelooflijk mooi om te aanschouwen, en nadat we wat gegeten hebben lopen we via de weg terug naar onze brommers, op zoek naar de zwemwaterval. Minder spectaculair maar zeker een hele mooie plek, waar we een heerlijk verfrissende duik nemen. Fris en fruitig springen we weer op de brommer en bekijken de laatste waterval voor vandaag. Er zijn verder helemaal geen touristen daar terwijl het toch een hele mooie plek is. Met zeker ook een hele mooie waterval.
Het begint inmiddels een beetje te schemeren en we rijden terug naar de stad, alwaar we als afsluiting van vandaag nog eventjes ruim 500 trappen beklimmen om de daarboven gezeten buddha te bedanken voor wederom en mooie dag in Laos. We brengen de brommers terug, kopen een kaartjevoor de bus naar de 4000 eilanden, en sluiten deze waterigge dag af. Rob deelt zijn kamer met een gekko die hem regelmatig begroet met het bekende geluid " fuck you" ( of zoiets) , terwijl sjaak zijn slaapmatje buiten op de veranda uitrolt, en gezelschap krijgt van 2 poezen.

1. Nel:
    10 maart 2015
    GA ER NOG LEKKER VAN GENIETEN HIER IS NU OOK HET ZONNEKE DUS ALS JULLIE OVER TWEE WEKEN WEER THUIS ZIJN KUNNENE JULLIE VERDER GENIETEN DOEI NEL
  2. Trudy:
    10 maart 2015
    Och wat mooi maar weer,jullie hebben al heel wat water zien vallen ,prachtig hoor maar ook indrukwekkend al dat natuurgeweld,super mooi .
    Fijn dat jullie ook nog wat gezelschap hebben ,geniet ervan en niet mauwen hey!Mn app ligt eruit dan weten jullie dat liefs xxTrudy.