4000 eilanden, Don Khong

12 maart 2015 - Don Khong, Laos

Sow weer lekker vroeg uit de veren om nog gauw een ontbijtje te scoren voordat we ons minibusje instappen en mooi optijd vertrekken richting het eiland don kong.

is maar zo'n 3 uurtjes dus is tikken en de uurtjes vliegen voorbij met een goed gesprek met de buurman.

Aangekomen springen we in een bootje en wachten we ff tot 2 domme Fransen weer op weg zijn geholpen door de kapitein omdat ze te vroeg uit het busje zijn gestapt.

op het eiland aangespoelt zoeken we een goedkoop guesthouse en gaan gelijk opzoek nar iets op wielen om het eiland te ontdekken.

Al snel blijkt dat de Laos model fietsje niet gaan werken dus pakken we 2 gare brommers en beginnen aan het rondje van zo'n 45 km rond het eiland.

Het is een grote dorre woestijn als we links en rechts van onze weg kijken. Dat hier mensen willen wonen snap ik niet, al is de rust wel best relaxte.

Rond het middaguur bij een restaurantje aangeschoven voor een noodle snoepje. Met als toetje een glaasje lao lao (lokale whisky)

We rijden verder over de stoffige gatenweg en zien dan een hoop kinderen spelen in een water kanaal wat vol word gepompt door dikke water pompen die voor een kolkende water massa zorgt.

Wij hebben het warm en duurt niet lang of wij liggen er ook in.
erg leuk om met de Kids te spelen en apart om dit op zo'n plek te doen waar in Nederland normaal een groot hek voor staat.

We vervolgen onze reis langs de lokale huisjes en genieten later nog ff na in ons hangmatje Aan ht water met een hapje en drankje.

morgen verlaten we dit stille eiland en gaan door naar het reaxte backpackers eiland Don Det.