sihanoukville

16 maart 2015 - Sihanoukville, Cambodja

Na een rustig ritje van een uurtje of 5 aangekomen in sihanoukville. Een erg gevorderd havenstadje waar veel toeristen zich prima vermaken en een hoog party en zuip gehalte heeft voor vooral de jeugd tussen 20 en 30 jaar.

Wij zijn hier maar voor een ding en dat is Duiken. Het liefst zouden we met een liveaboard boot mee willen maar naar rondvragen blijkt er eigenlijk maar 1 diveshop liveaboard aan te bieden. En helaas maar voor 2 dagen en 1 nacht.

We kunnen nog niet gelijk met een boot mee dus besluiten we morgen te beginnen met een dag duiken vlak bij koh rong samloem. En hangen die middag nog ff rond het zwembad en verkennen het stadje en het strand en eten later die avond wat garnalen En drinken een biertje op een van de vele barretjes en restaurantjes aan het strand.

Wat erg opvalt is de vele keren dat we worden gevraagd wiet te kopen. Ze zullen vast wel zien dat wij uit Nederland komen.

Smorgens 6:15 en de wekker gaat . We staan netjes optijd bij de duik shop en worden opgehaald door een busje om naar de haven te rijden.

We delen de bus met een Fin die mee gaat duiken en een Duits vrouwtje dat gaat snorkelen.

Op de boot varen we 2 uur richting onze eerste divespot en hebben die 2 uur nog ff de tijd wat te eten en om wat uit te rusten voor we gaan duiken.

Na een vlugge briefing liggen we al snel in het water. En beginnen we aan onze eerste echte duik waar we toch al wel vrij lang naar uit hebben gekeken?

Onderwater blijkt het zicht niet echt optimal te zijn we kijken maximaal zo'n 8 tot 9 meter wat we toch eigenlijk niet gedacht hadden.

Toch is de duik mooi en zien we wat krabbetjes en een shool barracudas.

We blijven 47 minuten onderwater en komen even later aan boord en worden verwend met een lekkere Fried rice lunch.

De 2e duik ligt niet ver van de eerste af maar is toch best leuk en gaan niet te diep waardoor het zicht iets beter is maar nog niet optimaal, we zien geen spectaculaire vissen maar blijven toch 60 minuten onder water.

We varen in 2 uurtjes terug naar de haven en zijn het erover eens dat we morgen een overnachttrip willen doen en dan maar een onbewoond eiland dat op zo'n 5 uur varen van de haven ligt  en wat word aangeprezen tot de beste divespot van heel cambodia.

Met dit vooruitzicht vallen we heerlijk in slaap en hopen we morgen en overmorgen een paar geweldige duiken te gaan maken!

1. Trudy:
    16 maart 2015
    Joh wat gaaf hoop dat het n mooie nacht gaat worden .Veel duikplezier gewenst. Hayexxxxwas fijn te hebben geskypt.tot ??liefs groetjes Doei rustig aan hey geniet ervan.xxxx
  2. Bas:
    16 maart 2015
    Duik ze !!! deze voor jullie visliefhebbers ;)https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=p0OX_8YvFxA