duik trip sihanoukville

20 maart 2015 - Krong Preah Sihanouk, Cambodja

Sochtendsvroeg 6:15 en de wekker gaat.
Eindelijk is het zover. We gaan in sihanoukville een meerdaagse duik trip maken naar het legerbasis eilandje "koh tang" zo'n 4,5 uur varen van shinoukville.
Voor we vertrekken maken we kennis met onze duik buddy Tony uit Engeland en duikinstructeur Mike uit Wales.

samen staan er 5 duiken op de planning waarvan 1 nacht duik.
Op de boot starten we onder het varen met een lekker ontbijtje en horen we mooie duik verhalen van beide heren en krijgen steeds meer zin het water in te springen.

Aangekomen op de divespot doen we onze briefing en onze buddycheck en dalen we af naar zo'n 12 meter.
duidelijk is ht zicht beter als de andere voorgaande duiken en zijn dan ook wel enthousiast al zien we niet echt heel veel aparts onder water.

Smiddags na de lunch helpen weonze kapitein en hulpjes met wat vissen vangen met behulp van een handlijn

Later staan we klaar voor onze 2e duik deze keer aan de noordkant van het eiland. deze verloopt volgens plan maar we zien veel zandbodem en later toch nog een grote krab.

Als we boven komen voel ik me steeds zieker worden en voel met het uur beroerder. Dus ga even rusten en liggen op het bovendeck om bij te komen n uit te rusten voor de nachtduik.

Als het de zon onder gaat vertrekken we naar onze plek voor de nachtduik.

De nacht duik was voor mij erg geslaagd omdat dit voor mij de 2e keer was dat ik een nacht duik doe en onder water erg gave dingen zie die ik nog nooit eerder heb gezien.

We komen boven spoelen ons zout water af met fresh water en sluiten de avond af met spannende duik verhalen van Tony, mike en ons.

Sochtendsvroeg varen we naar een onbewoond eiland dat zo'n 45 minuten varen van koh tang en gooien het anker uit o zo'n 50 meter uit de kant.

onze eerste duik is zo rond 7 uur en gaat erg goed en zien best wat mooie vissen en aparte dingen. Ik voel me nog erg beroerd en heb last van rillingen hoest buien en vermoeidheid.
En besluit dan ook de laatste duik boven te blijven en uit te rusten.

als de wel duikers boven komen vertrekt de boot weer terug richting de haven en Vangen we onderweg nog een grote makreel van ongeveer een meter die word gevangen aan een handlijn achter de boot.

we kunnen zeggen dat we een geslaagde trip hebben gehad met niet elke duik zo spectaculaire en helaas nu met een zieke.
Maar we kunnen zeggen dat we op de mooiste duik plekken van Cambodja zijn geweest.

Na dat we afscheid nemen van Tony en Mike besluiten we sihanoukville te laten voor wat het is en kopen een ticket om de volgende ochtend door te reizen naar het eiland koh chang in Thailand.

1. Jeroen en Marco:
    20 maart 2015
    We blijven jullie volgen! Het reizen gaat bij ons ons weer kriebelen, jouw schuld rob!!!
  2. Rob y Mariaelena:
    20 maart 2015
    Haha Marco en Jeroen. Moet je nagaan hoe ik zat te popelen toen jullie verhalen online kwamen maar jullie hebben het goede leven ook opgezogd in Spanje.... In juni ga ik ook een tijdje naar Spanje en zit dan in Andalusië bij m'n schoonfamilie mss iets om af te spreken dan?
  3. Nel:
    20 maart 2015
    Hopelijk weer alles gezond,en kun je nog effe een week genieten liefs Nel
  4. Marij:
    20 maart 2015
    Hoop dat het zieke gevoel over is zodat jullie nog lekker even van Thailand kunnen genieten!
    Xx marij
  5. Bert Verheijden:
    20 maart 2015
    Hoi Sjaak & Rob, geweldige ervaringen hebben jullie gehad! Nu ook wel weer zin om naar huis te gaan? Koh Chang is wel een relaxed eiland om de reis te eindigen (ben er 2 keer geweest); hopelijk ben je ook gauw weer beter, Rob! Bas, Ton, Jos en ik hebben vandaag
    Trudy geholpen met de omheining. Van de zonsverduistering was niets te zien, omdat het de hele dag bewolkt was en nog koud ook, dus geniet nog maar even van de tropen! Fijne laatste dagen en tot binnenkort, Bert