Vientiane, Bangkok, Haaren

6 maart 2015 - Haaren, Nederland

Helaas, mijn vakantie zit er op!
Ik heb twee maanden samen met twee bijzondere mensen mogen beleven en delen.

In het begin was het voor mij aftasten en soms wennen aan de snelheid waarmee jullie beslissingen namen. Maar we vulden mekaar mooi aan. In de basis zochten we precies hetzelfde, ruimte, avontuur, natuur, cheap accomodations,  en afwijken van de gebaande paden.

Onze nieuwsgierigheid heeft ons op plekken gebracht waar ik niet van had durven dromen.
Het waren voor mij twee intense maanden die een zeer mooie plek in mijn herinnering zal blijven vullen.

Rob, Sjaak, bedankt voor de mooie momenten die ik samen met en dankzij jullie heb mogen beleven!!! Ik wensen jullie nog heel veel reisgenot met de loop, 4000 Islands, Cambodia en natuurlijk jullie welverdiende duikafsluiter aan de Cambodjaanse kust.

---------------------------------------

Na mijn afscheid van de twee heren vertrek ik weer terug richting Bangkok. Ik kan goed merken dat er twee maanden zijn verstreken, want aangekomen in Bangkok is het met 36 graden alweer een stuk warmer dan de laatste keer dat ik hier was.

Ik heb anderhalve dag voordat ik naar huis vertrek.
Het toeval wil, dat een goede vriend van me samen met twee vrienden ook op dat moment in Bangkok zit. Er is nog een bedje voor me vrij, dus ik check, in afwachting van hun komst, alvast in.

Het lijkt wel of ik deze keer in een ander Bangkok ben aangekomen. Het hotel zit in het Luxe segment, met zwembad, fitness en de hele reutemeteut! Daar waar ik vorige nacht met 5 wildvreemden op een slaapzaal in de dorm lag, zit ik nu in een soort van tweekamerappartement met keuken, twee badkamers, bureau, etc. Kan het contrast nog groter?!

Die middag ga ik toch maar eens de shopping mall’s verkennen.  Het zijn met name de luxe dure merken die in deze mall’s hun waar aan de man brengen. Oftewel, niet de plek waar ik me lang kan vermaken. Ik maak een wandeling door het park, en zie hoe een veraan van 1 meter lang een (te) grote vis in z’n bek probeert te frotten. Die avond komen de andere drie heren ook aan en duiken we na een hapje vroeg het bed in.

De volgende dag staan we vroeg op en na een duik in het zwembad maken we een mooi rondje Bangkok.  Khao San Road, het oude Bangkok , de watertaxi en het royal palace staan op de agenda.  Deze laatste skippen we uiteindelijk omdat vanwege een nationale Budha feestdag, veel gesloten is. Wel nemen we nog een kijkje bij de liggende Budha, die jullie in Rob zijn eerste filmpje al hebben kunnen zien.

Die avond wil ik dan toch eindelijk het beroemde en beruchte red light district verkennen. Al mijn vooroordelen over deze buurt worden compleet bevestigd! Overal clubs met dansende te schaars geklede dames op de bar en irritante proppers die je met de meest ranzige “pingpong” menukaarten naar binnen willen lokken.  In de gay buurt, zie je een hoop brede jongens voor de club zitten. Je kan er zo een uitkiezen voor een massage met mooi einde ;-)

Leuk om dit alles eens te zien, maar dit is toch niet mijn ding. Samen met Danny zoek ik een terras op om nog een laatste biertje te pakken. Echter, vanwege de Budha feestdag mogen ze geen alcohol schenken. Dat hebben wij weer! Echter, gelukkig zijn we in Thailand, de ober verteld ons doodleuk dat ze wel een Chang (biertje)l in een frisdrankbeker kunnen  serveren. Nu ik er op let, zie ik inderdaad dat het hele terras aan de “fris” in kartonnen bekers zit.

Terwijl ik geniet van mijn laatste Chang komt er ook nog een kakkerlak afscheid nemen, door even over mijn blote voet te kruipen, Gatver! Hoogste tijd om naar bed te gaan en afscheid te nemen van deze stad.

Na een goed ontbijt en een duik in het zwembad neem ik afscheid van de drie heren. Gezellig dat hun er ook toevallig waren J Ik vertrek naar vliegveld. Deze keer verloopt mijn vlucht met EVA gelukkig een stuk beter dan op de heenweg en in de avond kom ik na 12 uur aan in het koude Nederland.

Floris staat me al op te wachten. Eindelijk, na twee maanden kan ik hem weer een dikke knuffel geven! En dan naar bed, want een dag van 21 uur is toch wel heel erg lang J
Daarmee komt voor mij helaas dan toch echt een einde aan een zeer bijzondere reis!

Ik zal nog wel even moeten wennen aan het feit dat ik maandag weer gewoon aan het werk moet en  niet meer kan genieten van al dat heerlijke eten, warme temperaturen en prachtige landschappen en lieve bevolking. En Ik zal jullie gezelschap ook missen, Hobby Robby en Sjaakie!

1. Nel:
    6 maart 2015
    fIJN DAT JE GENOTEN HEBT, EN DAT JE OP MIJN BROERTJE EN NEEFJE IN DE GATEN HEBT GEHOUDEN!!!haha ZUSSIE NEL
  2. June:
    6 maart 2015
    Wat jammer maar fijn dat jullie genoten hebben !!!! Ik zie jullie weer in Nederland !!!!!!! Xxx June
  3. Marij:
    6 maart 2015
    Welkom weer thuis Ilja en ja het zal inderdaad wennen zijn,na twee maanden zo'n vrijgevochten leventje te hebben geleefd,maar de herinneringen en foto?video's blijven bewaard.Geniet van je thuiskomst en succes met het weer aan de slag gaan op je werk!!!
    Sjaak en Rob jullie nog veel plezier en geniet er nog maar even van,want voor jullie het weten zit ook jullie vakantie erop!!!
    Have fun en tot later xxxx Marij
  4. Trudy:
    6 maart 2015
    Hoi Ilja,fijn dat je weer thuis bent ,geniet er lekker van en suc 6 met afkicken van een geweldige mooie reis met veel ervaringen !!
    Bedankt voor de mooie reisverslagen en fotookes en filmpjes en tot gouw liefsxxTrudy.