Brommertocht laos dag 2

7 maart 2015 - Thakhek, Laos

Vanochtend wakker geworden in ons primatieve tentje en redelijk geslapen.
we hadden een mooi plekje uitgekozen voor onze tentjes op een nog groen stukje gras, helaas bleek het gras zo groen te zijn door een kapotte riooluitloop, waardoor we heel de nacht flink in de stank hebben gelegen.
maar we klagen niet voor die 1,50 euro!

We nemen een goed ontbijt met brood en wat eitjes en fruit met muesli en yoghurt en zitten 8 uur sharp op de brommer.

het eerste stuk is een fijne bochten weg die loopt tussen de meertjes en plassen die zijn ontstaan doordat de Chinezen hier een dam hebben gebouwd en stukken nat zijn komen te staan en de bomen daardoor zijn afgestorven en er alleen nog dode stukken boomstronken overeind staan in de meertjes en plassen.
een erg raar gezicht maar ook erg mooi.
Het lijkt wel een scène uit een horror film.

Na zo'n 1,5 uur lekker doorrijden komen we daadwerkelijk op de zandwegen terecht die ze ons belooft hadden. Met onze mondkapjes banen we ons een weg en happen een hoop stof weg en belanden rond het middaguur bij een Coolspring die we met Hulp van sjaak z'n goede instinct hebben gevonden.

We betalen de man met geweer 10.000 kippen en mogen doorlopen.
Aangekomen bij het kristalblauwe bronwater lijkt het net of we in een natuurfilm zijn beland en duurt het niet lang of we nemen een duik in het toch best wel koude water.
wel jammer is de rotzooi die de locals er hebben achtergelaten.

We genieten een uurtje aan het water en vervolgen onze tocht op zoek naar een eettentje.
Al gauw zitten we met een vol bord noodlesoepje aan tafel.

We bedanken de chefkok met "kop tjay" en racen verder over een geweldige bochten weg richting onze eind bestemming de konglor cave.

Na totaal zo'n 160 km af te hebben gelegd komen we aan in het dorpje konglor, waar we al snel een guesthouse vinden. En nagenieten van onze tocht met een biertje en even wegdromen met een kleine siësta.

Savonds lekker eten en niet te laat naar bed om morgen vroeg al op te staan om de grot te bezoeken.

1. June:
    7 maart 2015
    Wat vervelend dat het daar zo stonk maar ach het is maar €1,50 ! Cool dat de natuur leek op een stuk van een filmset jaloers ! Maar nog veel plezier !!! X june
  2. June:
    7 maart 2015