Scootertocht dag 6 en 7

11 februari 2015 - Mueang Chiang Rai, Thailand

Dag 6:
5 uur, 23.00uur Nederlandse tijd gaat onze wekker... zullen we maar lekker lam blijven liggen? Die zon komt immers ook wel op zonder dat wij er bij zijn... nah, toch maar even doorzetten. We vertrekken op onze scooters in het pikkedonker naar de naastgelegen berg. Nog even een koffie scoren, en met koffie lopen we de laatste 700 meter de berg op. Boven aangekomen zien we een hoop Thai en Chinezen. We zoeken een windvrij plekje en smeren een heerlijke echte boterham met jam, die we de dag daarvoor hebben weten te scoren. En dan begint het wachten... De maan verdwijnt ondertussen achter een dikke wolkenpartij, dus we zien het somber in dat we een mooie zonsopkomst te zien zullen krijgen.

Langzaam wordt het lichter en zien we ook de hemel een klein beetje rood bijkleuren. Al snel zien we dat we een prachtig uitzicht hebben over het berglandschap van Laos, we zitten immers op de grens. Het Lao-dorpje waar we op uitkijken ligt nog half onder een mist deken. Ondertussen begint de zon steeds meer haar best te doen om, half door de wolken, dit geheel te verlichten. De kleurenpracht die daar mee gepaard gaat doet ons geloven dat we in een " lord of the rings" film beland zijn... we genieten alle drie intens! Na het schieten van de nodige foto's en nog een paar en nog een paar, etc. Toch maar weer terug naar onze challetjes voor een ontbijt van witte toast met jam.
Na het ontbijt vertrekken we en vervolgen onze tocht door de bergen verder naar het zuiden. Met de handpomp worden ook onze scooters onderweg weer volgepomt met de hoognodige brandstof, waarna we terecht komen in Phu sang national park. Bij de boswachterspost zien we niet veel bijzonders en willen vertrekken, maar een van de boswachters weet ons te strikken, Ook al kunnen ze geen van alle Engels. Eerst krijgen we binnen een hoop foto's te zien en daarna gaan we naar buiten. Hier gaat men in een afgezet stuk bos op zoek naar schildpadden, deze zijn rap gevonden en worden vol trots aan ons getoond. Na een half uurtje nemen we dankbaar afscheid. Later vinden we uit dat dit zeer zeldzame schildpadden zijn, die in dit gebied nog leven. Na de lunch bezoeken we nog een kleine waterval met hotspring. Helaas konden we ook hier geen duik nemen. Na de nodige omzwervingen over onverharde wegen, door bergdorpen, waar de laatste toerist een jaar geleden voorbij is gekomen, gaan we op zoek naar een slaapplaats. Een vriendelijke wout controleerd gelukkig niet onze ongeldige rijbewijzen en verwijst ons naar een soort van oostblokhotel, dat we toch nog maar even links laten liggen. Via via komen we terrecht in een soort motel. Het lijken meer varkensstallen, maar het is schoon en betaalbaar.

Dag 7:
Na een heerlijke nacht beginnen we aan onze laatste dag op de scooters. Deze dag staat in het teken van kilometers maken. Via de hoofdweg tikken we al snel wat kilometers weg, maar aangezien dat wel erg rap gaat en nogal saai is besluiten we toch een alternatieve route uit te dokteren. Onderweg komen we nog langs een kleine waterval en besluiten een verfrissende duik te nemen. Als Rob en sjaak de derrie zien opdwarrelen na de duik van Ilja zijn ze genezen en besluiten dit water aan zich voorbij te laten gaan. Via diverse kleinere wegen komen we door de heuvels weer terug in het laagland van Chang Rai. Aangekomen in de stad zoeken we een plek om te slapen. Na vier pogingen komen we terecht bij een Zwitser die samen met zijn Thaise vriendin een guesthouse is begonnen, met de naam "Chill out"... en dat is precies wat we morgen gaan doen, want we willen weer helemaal opgeladen aan onze reis naar Laos beginnen.

1. Marij:
    11 februari 2015
    Zijn zeker schildpadden voor de soep
    Geniet van jullie vrije dag en alvast een goede reis nasr Laos xxx
  2. Trudy:
    11 februari 2015
    hEY JOBNGENS WAT GAAF,DIE FOTOT'S ZIJN PRACHTIG EN WAT EEN MOOIE TOCHT MAAR WEER ,JULLIE HEBBEN AARDIG WAT KILOMETERS GEMAAKT,GEEN PIJN AAN DE BROMMERKONT?NOU GENIET ER NOG VAN EN RUST LEKKER UIT ,BEDANKTTOT DE VOLGENDE FOTO`S EN REISVERSLAG KIJK ER NAAR UIT. LIEFS GODE REIS .XXXTRUDY
  3. Ingrid:
    11 februari 2015
    hoi jongens,zitten samen met oma annie jullie reisverslag en fotos en filmpjes te bekijken,wat mooi en wat zien die toch veul!!!zegt oma,zij kijkt haar ogen uit,wat een belevenis!!geniet ervan en wij ook natuurlijk van al dat moois,oma wenst jullie een hele fijne en behouden reis en lieve groeten van ons allen,blijven jullie volgen!!
  4. Sjaak:
    12 februari 2015
    Leuk dat jullie allemaal zo mee leven mee genieten met ons,
    Speciaal daarvoor maar weer een filmpje van onze brommertocht erop gezet.
    veel kijk plezier!
  5. Helmie:
    13 februari 2015
    Hallo Sjaak, Rob en Ilja. Mooie tijd voor jullie Geniet er nog van en ik zie het allemaal op de site .Veel plezier nog xxxxx Helmie
  6. Harry van dijk:
    14 februari 2015
    He boys wat gaaf wat jullie allemaal doen en meemaken. We kunnen niet wachten tot jullie thuis zijn en de verhalen en foto's kunnen zien. Super mannen.