Op de brommert dag 4 en 5

10 februari 2015 - Mueang Chiang Rai, Thailand

Dag 4
Na een te gekke nacht midden in de natuur tegen de grens met Myanmar vervolgen we onze reis zuidwaarts en rijden een heerlijke bochten route met af en toe wat zand stukken ertussen.

De weg gaat steeds meer de bergen in en de wegen worden mooier en mooier.
We stoppen even bij een viewpoint en maken ons plan om richting de grotten te rijden.

Aangekomen bij de grotten blijkt dat we zeker niet alleen zijn,
een hoop "busjestoeristen" en zeker zoveel agresieve dikke apen zijn ons voor.

we bekijken de grotten en zijn niet erg onder de indruk (we zijn te veel verwend denk ik) Ilja stoot 2 keer hard z'n hoofd en ik gebruik m'n selfiestick als wapen tegen de apen.

Wel zien we een meer met een mooie bamboebrug die ook uitkomt bij een kleinere grot. We nemen wat foto's en vervolgen onze rit opzoek naar een slaapplek.

Na wat rondvragen en een stuk rijden belanden we bij een Chinees meertje omringt met huisjes. Ziet er leuk uit, de prijs is goed (1000 bath) en we zijn moe dus slapen Maar!

Dag 5

Vroeg opgestaan en na het ontbijten weer snel op de brommers richting "the golden triangle" (3 landen punt van Laos, Myanmar en Thailand)

Wat echte een toeristen bestemming blijkt wanneer we aankomen. De welbekende busjes en souveniersstalletjes doen er hun ding en besluiten na een bak capucino weer gauw door te rijden.

Wel zo mooi is de Mekong rivier die door het laagwater erg hard stroomt en voor mooie plaatjes zorgt als we over de parallelweg er langs rijden.

Aangekomen bij het grensplaatsje "chiang Kong" besluiten we een hapje te eten en schuiven aan bij een Mexicaans thai's restaurantje waar blijkt dat ze zelfgemaakt brood maken. Dus eten ons vol en besluiten nog wat extra brood voor later mee te nemen. Ook krijgen we een tip mee van de eigenaar om zeker onze route langs de "Phu chi fa" berg te rijden.
De route schijnt fantastisch te zijn en de berg magisch.

We zetten onze zinnen op de route en vertrekken verder zuidelijk langs de Mekong en komen al snel in schitterende gebergte met bij elke bocht een onwaarschijnlijk mooi Uitzicht! Even dringt het besef me door Hoe bevoorrecht we zijn om deze schitterende natuur allemaal mee te mogen maken. En dit uit zich in het met een brede glimlach zingen van liedjes onder het rijden.

We merken ook dat we hoogtemeters maken en stukken in de schaduw van de berg beginnen echt koud te worden nu, en besluiten onze korte broeken en t-shirts te vervangen voor lange broeken, trui of jas.

Na zo'n 30 km in de bergen komen we aan bij het nationalepark en vinden een schitterend mooi plekje om te slapen in 2 hutjes leuk ingericht met uitkijk om van te dromen. Overigens niet goedkoop (1800 bath)

savonds eten in het lokale ijskoude buitenrestaurant een lekker hapje en gaan vroeg naar bed om de volgende ochtend om 5 uur de zonsopkomst bij Mountain "Phu chi fa" mee te maken.

1. Rogier vd Biggelaar:
    10 februari 2015
    Wat een leuk verhaal weer. Hoe hoog is die Phu chi fa ? Zou grappig zijn als je ook filmpjes hebt van dat duel met die apen en die selfiestick ....lol
  2. Rogier vd Biggelaar:
    10 februari 2015
    Zie het op de foto 1,628 M(ile) ?
  3. Marij:
    10 februari 2015
    Wat een reis!!! Zo iets maak je maar "
    Once in a life time" mee!!
    Vraag je alleen af of jullie nooit last van jullie darmen krijgen van al dat lokale eten, zijn die Hollandse darmen er tegen bestand???
    Wens jullie nog vele mooie brommerdagen !! Xx marij
  4. Rob y Mariaelena:
    10 februari 2015
    He kriel de hoogtes zijn in meters. En de apen wegjagen met de selfiestick is niet gefilmd want was te druk mt apen verjagen. En marij we mogen tot nog toe niet klagen en zijn er al wel aan gewend het hete eten en de vele olies, maar we blijven op ons hoeden.
  5. Natasja:
    10 februari 2015
    Hey gasten..., bah wat ben ik jaloers!!! Zo gaaf, nieuwe ervaringen, fantastische indrukken, tis net of we er al ooit in de buurt zijn geweest.. Super mooie plaatsjes en heerlijk dat we mogen meegenieten! Ga zo door, heel veel plezier samen!
  6. Linda:
    11 februari 2015
    Klinkt als een geweldige avontuurlijke reis so far! Veel plezier nog maar dat zal vast wel goed komen:) Groetjes Linda