nong khiauw en Muang Ngoy

23 februari 2015

Na ons jungle avontuur zetten we onze reis voort richting het oosten van Laos en stappen samen met onze reis maat "peter" in de bus .

onderweg ff schrikken van een klapband precies onder sjaak z'n Stoel! maar naar een snelle reparatie gauw weer door en dus weinig tijdverlies, nog een keer overstappen in een minibusje en na zo'n 9 uur reizen komen we aan bij het relaxte rivier plaatsje nong khiauw.

Vrij vlot een lekker bungalowtje gevonden aan het water. Helaas niet genoeg plek voor ons alle 4 dus zoeken sjaak en peter een ander slaapplekje op.

savonds ff eten bij een local restaurantje waar we eten bestellen en ons verheugen op een lekker maaltje maar helaas worden teleurgesteld doordat onze kok iets heel anders serveert dan we hadden verwacht maar zonder te klagen toch maar opeten.

Volgende dag bezoeken we de grotten die vroeger gebruikt werden als schuilplaatsen in de vietnamoorlog deze liggen op een uurtje lopen van het centrum.

Wel leuk om te zien en interessant om er ff te zijn geweest maar erg veel indruk maakt niet op ons (te verwent denk ik)
Wel zo interessant is het kristalhelderen watertje waar we na het bezoeken van de grot ff afkoelen.

op de terugweg eten we een heerlijk vol bord padtay en pakken snel onze backpacks lopen richting de boatlanding, stappen in de longtaile boot en varen stroomopwaarts in een spannend uurtje naar Muang Ngoy .

De boot blijkt zich goed te houden in de verschillende stroom versnellingen die we tegenkomen. Erg gaaf zijn de water buffels en de zwijnen die proberen af te koelen in het water of lekker liggen te zonnen op een van de vele witte strandjes

Op het moment dat we voet aan wal zetten lopen we gelijk de enige straat af en vinden na een stukje lopen 2 heerlijke bungelows aan het water met een veranda en een hangmat! Voor 4 euro per nacht!

Muang Ngoy is omringt door rotsen, schitterende bergen en ademt een heerlijke relaxte sfeer uit. dit komt ook mede door de relaxte/lieve mensen en de geweldige plek aan het water.

Het lijkt wel of we zijn beland in onze backpackers droom, en besluiten al gauw deze droom een dagje langer te laten duren door een extra relax dag in te lassen. (Tis tenslotte vakantie)

Deze dag doen we ook werkelijk niks! Al vind Ilja dat hij toch de grot gezien moet hebben, die later blijkt erg gaaf Was!

savonds doen we een cocktailtje bij het kampvuur in de cocktailbar aan het eind van de straat en bespreken onze plannen voor de volgende dag.

Onze utrechtse reis maat peter is nog steeds bij ons en komt na een tip van een enthousiaste Fransman op het idee om een meerdaagse trekking te gaan lopen met als start en eindpunt Muang Ngoy.

Wij zijn ook erg enthousiast en na het verzamelen van een aantal verschillende plattegrondjes en wat schetjes van andere wandelaars beginnen we de volgende ochtend met onze backpack vol water, broodjes, noodles en een tandenborstel aan onze trekking. Deze keer zonder gids.

1. Trudy:
    23 februari 2015
    Nou t blijft spannend en mooi deze reis .Doe lekker genieten en ik kijk uit naar jullie avontuur zonder gids
    .Met zoveel reiservaring moet dat lukken toch!!Doe voorzichtig en tot t volgende verslag.GENIET ERVAN XXXliefs Trudy.Mooi geschreven dit reisverslag echt super gaaf .BEDANKT xxx
  2. June:
    23 februari 2015
    Hahahah typisch iets voor Sjaak. Maar zo te zien hebben jullie het leuk daar nog veel plezier !!!!!
  3. Sjaak:
    24 februari 2015
    Hey June. Leuk dat je onze avonturen leest. Heel misschien hou ik nog wat centen over om mee naar Curaçao te gaan. Heeeeel misschien.
  4. Marij:
    24 februari 2015
    Zeg broertje ,zou je niet eerst deze reis heelhuids overleven , voor je aan een volgende begint te denken
    Hoop dat jullie avontuur zonder gids goed gaat, naar met al die ervaring van julie zal dat wel lukken!
    Blijf genieten maar vooral schrijven over jullie belevenissen !
    Veel plezier !!! xxx