mandelay naar Chang Rai

4 februari 2015 - Mueang Chiang Rai, Thailand

Aangekomen in mandalay na een  busreis die in plaats van de beloofde 6 uur zo`n beetje 9 uur duurd.

We delen een taxi naar de stad, waar we zeer vriendelijk ontvangen worden in een gezellig guesthouse wat helaas volgeboekt is. De taxichaufeur brengt ons naar een ander guesthouse waar gelukkig nog wel plaats is voor ons. Het is niet echt een mooie kamer maar de bedden zijn oke en de douche is warm.

We maken een flinke wandeling naar Mandelay hill, genieten van het uitzicht, en brengen die avond een bezoek aan de wereldberoemde act van de Moustage brothers. 3 broers die met hun politiek getinte grappen en grollen de touristen een leuke show voorschotelen in hun woonkamer. 2 van dedriebroershebben vanwege hun kritiek op de regering jarenlang dwangarbeid moeten verichten, smaar ze zijn gewoon doorgegaan, mededankzij de iternationale aandacht die zij verkregen.

De volgende dag huren we een paar fietsen en brengen een bezoek aan een meer een eindje buiten de stad we wandelen over een antieke teakhouten brug naar de overkant, en huren een piepkleine vissersboot om ons terug te varen naar de stad.

We boeken een goedkope vlucht naar de grensplaats Taichileik, waar we de grens met Thailand oversteken, en met de bus na een korte rit aankomen in Chang Rai.

Het verschil met Myamar is evident. Schone lucht, schone straten en een nette kamer. Alsof je weer terugkeert in de "gewone wereld". Na een reis in een land waar de tijd stil lijkt te staan, en waar armoede, vervuiling, en moderne ontwikkelingen duidelijk hun tol eisen, maar waar gastvrijheid nog met een hoofdletter wordt geschreven.

1. Bas:
    He volk,

Wel weer leuke verhalen mooie foto's en filmpje. Hier is het nog steeds aan het ijzellen en de griep heeft toegeslagen in Nederland zo lijkt het. Tenminste bij mij en ons moeder ;). Nog veel plezier daaro in het mooie gastvrije azie.

groeten Bas
  2. Sjaak:
    4 februari 2015
    Beterschap, hier is het nog steeds heerlijk weer, graadje of 26 schat ik zo.morgen gaan we een weekje toeren met gehuurde scooters. Gaat vast weer veel mooie foto's en videotjes opleveren.
  3. Rogier vd Biggelaar:
    4 februari 2015
    Echt supermooi die filmpjes, foto's en verhalen ! Ben weer benieuwd naar het volgende groeten
  4. Janet en Wim:
    Rob, Sjaak en Ilja.
    We hebben weer genoten van jullie prachtige voet-, trein-, en brommertochten door de mooie natuur met prachtige watervallen en van de mooie koppies van de kinderen op de school.
  5. Marij:
    4 februari 2015
    Hallo Jongens, het is steeds weer genieten van jullie verhalen en avonturen en mooie foto's die brengen tenminste een beetje kleur in deze sombere donkere miezerige en winterse dagen!!!
    Wie schrijft de verhalen eigenlijk ??
    Nou blijf maar schrijven en sturen en veel plezier nog . Liefs , Marij
  6. Leny:
    5 februari 2015
    Hoi heren,

Wat klinkt dat allemaal goed. Leuke foto's ook.
    Veel plezier met het vervolg van de reis.

Grtz Leny
  7. Dominic:
    6 februari 2015
    leuk om te lezen en te zien.
    Fijne verjaardag vandaag ilja
  8. Alwin:
    2 maart 2015
    Soow eej. Echt veel super mooie fotos en videos gemaakt joh. Kan nie andrs dat t een super vakantie is geweest. Grts