chiang Rai

7 februari 2015 - Mueang Chiang Rai, Thailand

Even bijkomen in het leuke stadje Chiang rai,
De verschillen met Myanmar zijn echt goed zichtbaar.

Schone straten, atm's, verschillende winkels, schone lucht, bruikbaar wifi en wat ons heel blij maakt een Backery!  Echt een stadje dat uitnodigt om even tot rust te komen met de daarbij behorende luxe die we in Myanmar toch wel hebben gemist.

We slenteren met onze backpacks door de straten op zoek naar een guesthouse dat we hebben gevonden uit de lonely planet, zonder veel moeite gevonden maar helaas vol. Dus regelen we 2 kamers in een ander guesthouse dat in hetzelfde straatje ligt.

Die middag lekker relax de boel verkennen en hapje eten met na afloop een rondje over de toeristische nightmarket. We Kopen wat kadotjes voor thuis ilja een broek en ik een kadootje voor me lieve meisje in spanje en belanden op een binnenplein waar we genieten van het entertainment programma van die avond. (Zoals een echte toerist dat doet)
Ik drink n wijntje sjaak en Ilja wa biertjes samen met een enthousiaste Chilees en vertrekken trots als echte toerist weer richting ons bedje...

Na een lekker nachtje opgestaan met een ontbijtje bij de buren om de hoek en bedenken wat te doen.
Die dag zal vooral in het teken staan van "helemaal niks".
toch lopen we samen nog even binnen bij de kapper en zorgen we dat we weer netjes op de foto's komen te staan voor n week of 4.

Op de terugweg nog even opzoek naar goedkope brommers en zien een verhuurbedrijfje dat ons wel 125 cc brommers mee wil geven voor 2,70 per dag en beslissen dan ook vlug om er 3 vast te leggen voor een weekje brommeren

Ilja en ik besluiten om een bezoekje te brengen aan 1 van de 100 thaise massage salons en laten ons ff n uurtje verwennen. En zijn weer happy als de massage tot een eind is. ;)

Als het donker is gaan we in ons straatje lekker eten en bestuderen de kakkerlakken onder de tafel en gaan na het eten nog een lekker biertje drinken in de plaatselijke rastabar en spelen wat potjes biljart met een local.

Met savonds nog wat Skype plezier met mijn meisje in spanje en ht thuisfront kijken we terug op een geslaagde eerste echte relaxdag die we zo verdiend hebben. (Tis tenslotte vakantie)

s ochtends staan we op met een ontbijtje in de backery en eten sinds lange tijd weer gewoon normaal europees eten.
Halen onze brommers op en pakken onze spullen zo goed mogelijk in door ze te vedelen in onze kleine backpack zodat we zo min mogelijk spullen mee slepen

Uitchecken uit en vertrekken met onze brommers voor ons volgend Avontuur!
"7 dagen op de brommer"

1. Trudy:
    7 februari 2015
    Tjeetje wat een mooie tijd hebben jullie daar geweldig.Rob weet je nog dat we in Nepal waren op weg naar de Annapurtrek tocht?dat de kinderen daar aan hetschaken waren met kakkerlakken?!?!Ben dat nooit vergeten.Jongens brommer ze en op zn tijd ontspannnen en vooral blijven GENIETEN..Fijne brommertrip.xxxbedankt voor t mooie reisverslag .Super joh.doeixxxxxxTrudy.
  2. Marij:
    7 februari 2015
    Ilja, Nog gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele mooie " backpack" jaren !
    Jullie verslagen zijn om bij weg te dromen of om van te griezelen ! Maar zo te lezen hebben jullie het goed naar jullie zin!
    Veel brommer plezier - hoop dat ze het blijven doen
    Lieve groeten, Marij xxx
  3. Janet en Wim:
    8 februari 2015
    Ilja heb je ook een beetje je verjaardag kunnen vieren?
    Weer mooi genoten van jullie belevenissen.
    Ik ben benieuwd hoe de ritten op de 125 cc MOTOREN,jullie bevallen. Trouwens op welk merk rijden jullie? Heel veel plezier en tot schrijvens. Groetjes Janet en Wim.
  4. Jeannine:
    8 februari 2015
    Prachtige foto's ! wat een verschillende sferen. Geniet met elkaar van al dat moois. En Sjakie, knuffel van ons xx !