inle lake en nyaungshwe

26 januari 2015 - Nyaungshwe, Myanmar

Na een paar daagjes afgezien te hebben is het nu tijd voor wat meer rust.
Ons bungalowtje is daar dan ook perfect voor ingericht.
Dat mag ook wel want we betalen voor een 3 persoons bungalow $45,- per nacht Inc. Ontbijt. (Het duurste tot nog toe)
Dat het Hier allemaal wat duurder is komt vooral door de berg toeristen die nyaungshwe en het inmens grote meer aandoen.
Wat opvalt zijn de hoeveelheid Fransen.
Misschien komt dat door de Franse bakker die hier te vinden is.

Voor ons echt een verandering nadat we toch echt maar een handje vol toeristen tegen zijn gekomen. Als je ook maar een stap buiten je deur zet word je aangesproken om een boottocht te maken over inle lake.

Na het lezen van recensies besluit Sjaak niet mee te gaan met de boot maar wil op de fiets de boel verkennen. Ilja en ik besluiten om onze benen wat meer rust te gunnen en vertrekken smorgens al vroeg en kiezen de eerste beste Boot gids die we tegenkomen en na n minuut of 5 lopen zitten we in onze longtaile boot Inc. gore smerig diesel motor,

onze tocht is echt geweldig en staan echt met open mond te kijken hoe de mensen op het meer wonen en leven, waar dan ook alles draait om het water, waar in gepist en gescheten word terwijl de buurman zijn tanden ermee aan het poetsen is!

We varen langs oude dorpjes en bezoeken een oude tempel, traditionele weverij, traditionele bootmakerij, floaten gardens en zien de traditionele vissers. Omdat het meer zo groot is valt het niet op dat er zoveel toeristen zijn al zijn we bij een bezoek aan de plaatselijke zilversmith gauw weer weggerend omdat daar alles draaide om het aansmeren van een zelfgemaakt stuk zilver en de verkoop kraampjes 3x zo groot was als de daadwerkelijke werkplaats waar ze het zilver verwerkte.. We slaan de welbekende longneks dan ook over.
Al met al een geweldige dag op het water met een vruchtbaar " foto maak gehalte"

Bij terugkomst is Sjaak ook terug en heeft ook een geweldige dag op de fiets gehad en is wezen kijken bij de hotspring, het weeshuis, en wijngaarden.
trots met alle foto's opzak een lekker bord pasta en pizza eten in een straatje niet ver van ons. Was erg lekker en smaakte dubbel zo goed nadat we in geen 2 weken anders dan rijst of noedels hebben gegeten.
savonds boeken we een bus trip voor de volgende dag 19:30, spelen een half potje "duizenden" en bedenken wat we devolgende dag nog willen zien.

volgende dag vertrekt Ilja nogmaals in de boot om zijn tocht naar een tempel te maken. En Sjaak en ik lopen een rondje over de lokale markt waar we minstens ieder 2 keer ons hoofd stoten en dan het mierennest zat zijn en ook ervoor kiezen en trip met een bootje op het meer te maken.

Het duurd weer niet lang of we zitten beide met een glimlach in de boot en zijn benieuwd waar onze schipper ons deze keer naartoe zal brengen.

We komen langs de mooiste plekjes en genieten dan ook van de geweldig mooie fotogenieke dorpjes, bootjes en huizen die we te zien Krijgen!
Weer een drukke dag voor de camera Dus!
We krijgen voor we terugvaren nog van dichtbij te zien hoe een lokale visser hier zijn vis Vangt. Geweldig om te zien!

Terug in onze bungalow zit Ilja ons al op te wachten en laat ook zijn foto's zien van een geweldige mooie tocht naar een oude ruïne tempel.
Al met al een super mooi stukje Myanmar gezien en gaan dan ook met een goed gevoel en een klein beetje tegenzin (wetende dat we een nachtbus hebben van minstens 10 uur rijden) weer door naar onze volgende bestemming "Pyin Oo Lwin"

1. Joost:
    26 januari 2015
    Prachtig he hoe primitief ze leven en er ook nog gelukkig mee zijn. En hygiene kennen ze niet. Weer mooie foto's!
  2. Trudy:
    26 januari 2015
    Wat fijn iets te lezen van jullie en wat een GEWELDIGE FOTOOKES het is net alsof je er bij bent .Super gaaf jongens.Blij vooral doorgaan met GENIETENschrijven en fotograveren .Een fijne reis .liefsxxx
  3. Jeroen en Marco:
    26 januari 2015
    Brings back memorys rob! Al bij de bierbar geweest aan t begin van t dorp? Geniet jullie!!!
  4. Marij:
    26 januari 2015
    Jongens wat een geweldig avontuur!! En even een beetje luxe voor 45 dollar is toch ook wel lekker
    Jullie kunnen achteraf niet zeggen dat je niets hebt meegemaakt!!! Blijf ervan genieten dan genieten wij mee op afstand!!
    Rob en Sjaak maak je geen zorgen om jullie mam en zus , ben er gister geweest en ze slaat zich er kranig doorheen !!
    Liefs, Marij xxx
  5. Janet en Wim:
    26 januari 2015
    Weer fijn om mee te mogen genieten van de prachtige natuur.
    Het roept bij Janet herinneringen op aan Cambodja.
    Geniet ervan en een behouden busreis!!
  6. Bas:
    26 januari 2015
    Klein meertje ;) en dan die tempel. Mooie foto's weer. Hier gaat het goed en met de baby ook alles goed.net terug van echo kon het hartje voor het eerst horen net n sneltrein :). Succes met jullie volgende road trip. http://m.youtube.com/watch?v=11GYvfYjyV0
  7. Peter:
    30 januari 2015
    Wat een mooie foto's en verhalen. Fijn dat jullie er zo van genieten. Nog een hele fijn tijd daar.
  8. Bas:
    1 februari 2015