Dag 3, Brommertocht.

7 maart 2015 - Thakhek, Laos

Vannacht heerlijk geslapen in ons guesthouse aan het water, dus vroeg opgestaan en begonnen aan onze wandeling, op zoek naar een Buddha,  de windgrot,  en de grot met een bron waar we kunnen zwemmen.
Het is wel zoeken, onze kaart is goed, maar het valt niet mee om de goede paden te vinden.
De windcave ziet er veelbelovend uit. En langzaam maar zeker verdwijnen we steeds verder in het grottencomplex en het onvermijdelijke gebeurt. Hopeloos verdwaald in een pikdonkere grot, met 1 hoofdlampje,  en het lichtje van een gsm.
Bijna een uur lang proberen we een uitgang te vinden,  en net als we het ergste vrezen,  zien we het licht, en de uitgang van de grot.
Opgelucht gaan we op zoek naar de grot met de bron, en daar nemen we een verkoelende duik in het frisse kraakheldere bronwater.
Fris en fruitig gaan we op zoek naar de grot waar we hiervoor naartoe zijn gereden.  De konglor  grot. We delen onze boot met een reisgenoot,  en vertrekken. De rivier stroomt ruim 7 kilometer door de grot en komt aan de andere kant van de berg weer naar buiten.  Halfverwege de grot kunnen we uit de boot en bewonderen de prachtig verlichte rotsformaties. Regelmatig moeten we uitstappen om de boot over de rotsen te trekken.
Aan het einde van de tocht nemen we nog een duik in de rivier en wandelen op ons gemak terug naar ons guesthouse.  Moe maar voldaan van een mooie en spannende dag in Laos.
De foto's en filmpjes komen zodra we weer goed Internet kunnen vinden.

1. Marij:
    7 maart 2015
    he willen jullie a.u.b. niet zo gevaarlijk doen en in een grot verdwalen!!!
    straks zijn we jullie kwijt en vinden ze over een aantal jaren twee mummie's !!! Doe voorzichtig en blijf toch maar schrijven over jullie belevenissen!! xxx Marij
  2. Helmie:
    7 maart 2015
    Gvd zou iets voor mij zijn geweest. Duizend doden zou ik gestorven zijn.Niks voor mij,maar Hans kwijlt van jullie avonturen ,als ie er niet te oud voor was zou hij zo gaan reizen .Geweldig om later op terug te kijken. En geloof me [ later ] geniet je er nog meer van alles wat je hebt meegemaakt. Geniet ze,en hou ons op de hoogte. Rob Truud en ik hebben gister heerlijk op Parcival gezeten.Alles lekker schoongemaakt.Ik hoop dat er gauw een goede koper komt. Het ziet er zòò leuk uit.Doei doei xxx Helmie.
  3. Trudy:
    8 maart 2015
    Hoi mennekes.wat n mooi verhaal maar weer .Zoals zovelen geniet ook ik optimaal van jullie schrijven.Ben zo benieuwd naar die grotfoto'sjoh dat zal wel heel mooi zijn geweest.Doe voorzichtig aan en blijft genieten lk liefs xxtrudy.Ps vergeet ik te schrijven :ben trots op jullie kanjers.En bedankt dat we mee mogen genieten doeiiii Nog 20 dagen dan is t voorbij t avontuur.Dan begint t hollandse leventje weer!!Oook leuk toch!!!doeiiiidoeiiii
  4. Jeannine:
    8 maart 2015
    Ha stelletje holbewoners. toch 'n beetje hartkloppingen gehad ?Wéér 'n spannend avontuur voor jullie boek ..
    Veel groetjes !
  5. Wim v V:
    8 maart 2015
    He jongens, een super ervaring en super super prachtige foto's, puur genieten voor jullie én voor ons!