Brommertocht dag 1 en 2

7 februari 2015 - Mueang Chiang Rai, Thailand

Dag 1:
Na Een heerlijk ontbijt bij ons bakkertje wil ik als verassing voor de volgende dag een stuk taart regelen om te trakteren op mijn verjaardag. Sjaak en Rob hebben echter al in de smiezen hoe het zit. Nadat we onze scooters hebben opgehaald is het toch echt tijd om te vertrekken. Waarheen? Ach dat zien we wel. Sjaak heeft een mooie kaart geregeld waar ook alle bezienswaardigheden op staan. Na een paar uurtjes rijden komen we aan bij onze eerste bestemming, een nationaal park met waterval. We parkeren onze bikes en gaan aan de wandel op onze theva's.  Bergschoenen en grote backpacks hebben we ivm gewicht achter gelaten. We wanen ons al meteen in de jungle, als we via een smal paadje na een half uur aankomen bij een erg mooie waterval. We zijn helaas niet de enige bij de waterval iedereen besluit er te lunchen. Wij hebben echter niets meegenomen. Nood breekt wet en dus besluit ik mijn verjaardag maar een dagje eerder te vieren en de heren te trakteren op een lekker stuk appeltaart zonder koffie. Dat was natuurlijk puur eigenbelang, want dan hoefde ik die taart niet meer mee te slepen ;)  Na de middag rijden we verder langs mooie landschappen en bezoeken een notspring, oftewel, een hotspring die zo heet is dat je er een eitje in kan koken. In de namiddag zien we een bordje Karen's guesthouse en besluiten er een kijkje te gaan nemen. We komen terecht in het paradijs, prachtige hutjes, in een mooie tropische tuin. Karen ontvangt ons zeer hartelijk en vraagt of we honger Hebben?  Nou en of! Rob en ik maken nog een mooie jungletocht in de omgeving en daarna genieten van rijst, kip, kokosmelk, gember en groentes verwerkt tot een lekkere curry. Savonds nog heerlijk wegdromen bij het kampvuur, genieten van gepofte zoete aardappel met een biertje er bij en dan lekker naar bed.

Dag 2:
Vandaag wordt ik wakker en Rob zingt met een duffe kop "lang zal hij leven" ik sta op en geniet van het prachtige uitzicht vanaf het balkon van ons hutje, zon wil ik iedere verjaardag wel aan m'n dag beginnen. Na een koude douche (ja Sjaak, bij jou wastie wel warm) en het Thaise ontbijt zwaait Karen ons uit. Gelukkig heb ik van de heren een lekkere likur gekregen, dus kou zal ik het niet hebben. Al snel zien we een bordje waterval links, dus afslaan maar. We gaan meteen over onverharde paden, voor de kenners, van kwaliteitje vergelijkbaar met Noenes, winter in het  kwadraad. Met de nodige hindernissen, en zelfs met (speciaal voor jullie dommelaars, voor de rest even googlen) een behoorlijk diepe voorde, bereiken het national park met waterval. We lopen stroomopwaarts langs een beek en komen al snel bij de aardige waterval. Ja, ik weet het, we raken verwend :) Rob neemt ook zijn koude douche. Daarna blijkt dat we nog verder kunnen lopen en worden getrakteerd op nog een waterval. Na de terugtocht richting harde weg zijn we blij als we weer in de bewoonde wereld aankomen, want onze brandstofmeters staan al ver in het rood... Nadat we zowel onszelf als onze scooters hebben voorzien van brandstof,  rijden we via een prachtig berglandschap met mooie uitzichten naar het volgende forest park.  We moeten nog wel een plekje zien te vinden voor de nacht en komen zowaar terecht in een Chinees resort tussen de theeplantages. Na enig onderhandelen zijn we er uit en kunnen we ons gaan installeren in onze twee chalets op palen. Genietend van mijn likeurtje sluiten we samen deze dag af. Een mooie verjaardag in een zeer bijzondere omgeving.

1. Trudy:
    7 februari 2015
    Hey allereerst GEFELICIFLAPSTAART ILJAXXXXXXEn n gelukkig nieuwjaar gewenst.dikke kus.Wat een bizondere manier zo je verjaadag te vieren .Super mooi.Wens jullie nog een mooie reis en veel natuurschoonen gezellgheid.Geniet ervan liefs dikke kus.Bedankt voor t mooue reusverhaal ,ben ik zo blij mee.Geniet ervan.Doeiiii.Goede reis namaste.xxxxxxTrudy.
  2. Peter van Oorschot:
    7 februari 2015
    Gefeliciteerd Ilja met je verjaardag! Heb je je leven nu verlengd of verkort met dat tijdsverschil. Tenslotte ben je een aantal uren eerder jarig geworden door het tijdsverschil. Of zou de natuur zich niets aantrekken van onze kalender en tijdsindeling? Zou zomaar kunnen. Ga er maar eens oer filosoferen in een van die mooie tempels daar. Nog veel plezier en groet je reisgenoten. Peter
  3. Wim:
    7 februari 2015
    hi boys, lag een tijdje achter en na een uur de schitterende foto's, video's gezien te hebben en de prachtige verhalen gelezen te hebben kom ik uit een roes. Fantastisch ! Geweldig ! Soms adembenemend; zeker in de trein op die hoge brug ... Afgelopen week werden we ook nog getrakteerd door BNN op een documentaire over Burma eh Myanmar; het Inle Lake was zeer herkenbaar. Geniet ervan enne Ilja alsnog van harte. Enjoy boys SY Wim enderest
  4. Harry van dijk:
    7 februari 2015
    He boys . Ilja nog van harte gefeliciteerd . Wat een super verjaardag met twee vrienden en zo ver weg. We genieten echt van jullie geweldige verhalen en foto's. Geniet van jullie brommer tocht. En de mooie dagen die er voor jullie nog komen gaan. De groetjes en we blijven jullie op de voet(brommer) volgen.