Aangekomen in Hpa-an

15 januari 2015 - Hpa-an, Myanmar

Na een niet te moeilijk busritje en 1 overstap zijn we aangekomen in het leuke dorpje Pha-An.

Bij aankomst gelijk opzoek naar een bedje... Maar bij 2 guesthouses al volgeboekt... Maar hebben geluk bij de 3e... checken in.... En bedenken ons dat we eigenlijk nog niet zo goed plekje hebben gehad voor dit geld (25.000 kyat = 21 euro)

Bij het verkennen van het dorp zien we dat er overal veel groentes worden verhandeld en er toch wat meer Keus in winkels is dan alleen maar de bamboe geweren en de wandelstokkenwinkels van onze vorige bestemming.

We besluiten om de dag erna een brommer te huren en reserveren deze dan ook en worden bijgepraat over de mooiste route en bezienswaardigheden en krijgen een zelf getekende routekaart mee.

Op de planning staan 5 grotten 2 tempels en 1 waterbron... Dus vroeg naar bed want om 6 uur gaat de wekker zodat we zeker om 7 uur op de brommer zitten..

Bij het ophalen van de brommers valt het op dat ze er keurig uitzien. Wat erg opvalt,omdat alles wat hier rijd op wielen eigenlijk wel rijp is voor de sloop!

We rijden onze route en komen langs de mooiste grotten alle grotten hebben zo hun eigen charme... Maar wat ze wel allemaal hebben is boeddha's! En wel zo veel! Het lijkt wel hoe meer boeddha's hoe heiliger de plek!

Het hoogte punt was toch wel de 2e grot waar we doorheen konden lopen en uitkwamen op een van de mooiste stukjes aarde die ik ooit heb gezien! (Zie de foto's)

Als laatste belanden we nog voor zonsondergang bij de "Bad Cave" een grot die vol zit met vleermuizen die bij schemering allemaal uitvliegen.. toch zeker wel n miljoen vleermuizen ( heb ze geteld)

Na die rit lopen we nog even oven de Myanmarse kermis eten we en hapje en besluiten morgen weer een brommertje te huren en nog meer te kunnen ontdekken van dit stukje pracht land!

Ik overdrijf niet als ik zeg dat dit een van mijn mooiste reisdagen in mijn leven was en ik denk dat ik ook namens Ilja en sjaak spreek.

Nu gauw het bedje in want morgen wacht weer een mooie dag op de brommer.

1. Trudy:
    15 januari 2015
    Tjeetje wat mooi daar echt prachtig bedankt dat ik zo kan meegenieten .Fijne dagen en GENIET ervan liefs Trudy Alegra Izzie Mie jouwxxxx
  2. Wim:
    15 januari 2015
    Ziet er relaxed uit boys, geweldig ! Mooie foto's. We krijgen zo toch wat mee. Enjoy !! gr Wim ( en nu even zonderderest)
  3. Marij:
    15 januari 2015
    Nou genieten dan maar !!!
    Ziet er paradijselijk uit!!
    Liefs voor allemaal xxxx marij
  4. Dominic:
    gaaf hoor!!!!
  5. Bas:
    Vet hoor!
  6. Tim:
    16 januari 2015
    We volgen het allemaal op de voet hier thuis het ziet er super mooi uit! Gaaaafffff!
  7. Ingrid:
    19 januari 2015
    hoi jongens,wat een avontuur en wat is het mooi daar,geniet ervan
    en laat ons maar mee genieten!doeiiiiiixxxx